Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
30.04.2010 11:37 - 6 години свобода, толкова ли са много?
Автор: rpatel Категория: Лични дневници   
Прочетен: 1335 Коментари: 8 Гласове:
8


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
Ей, днес много ми дойде от бисерите на правителството! Сега пък поредната гениална идея е на мин. Игнатов! Децата да тръгват на училище на 4! Браво! Колкото по-рано почнем да им промиваме мозъците, толкова по-добре! Ако може още на 4 да им набием в главите, че са част от системата и измъкване няма, най-добре! А детството? Какво стана и правото на децата да имат детство? С правото да се порадват на живота, без домашни, без уроци, без стрес? А и ако си мислите, че докато щастливо си играе в парка детето не учи... учи и още как! Само, че се учи от игрите и от връстниците си, а не от учебниците! Научава се, как да общува с хората. Ама за "мъдрите" професори това не е учение! За тях най-важно е да затворят децата с класните стаи, да ги приковат на чиновете за 4-5 часа и да им напълнят главите с неща, които децата не разбират, защото не са дорастнали за тях! Защото преди да постъпи едно дете в училище то трябва да е придобило известни знания и опит! А тези знания се придобиват в игрите. Ама кой да ти мисли за това! Обаче, преди да се решат на такова безумие и на поредния експеримент с българските деца, съветвам министъра и заместниците му да прекарат 1 месец в някоя детска градина. Да видят децата на 4 години от какво се вълнуват. И тогава да говорят! Че на тази възраст повечето деца още не могат сами дрехите си да облекат! Да не говорим пък, че дори и най-интересната игра им омръзва за максимум 20 мин. Просто още не са в състояние да се концентрират за по-дълго! А я си представете, че тези 20 мин. вместо в игри са запълнени с уроци, които децата не разбират?! Какво ще стане? Децата няма да научат нищо, но пък за сметка на това още на 4 ще са стресирани и в резултат ще намразят цялата идея! И после как да накараш едно такова дете да ходи на училище с удоволствие?! А на всички ни е ясно какво ще стане после. Децата ще почнат да се бунтуват, да бягат от часовете...
Моля ви, от името на децата! Оставете им правото на детство! Оставете им ги тези 6 години да се порадват на живота, че после никога няма да е същото. Защото дори и най-веселата игра ще е помрачена с мисли за това, че мама ще се кара, че не си написах домашното и ако утре ме изпитат...  толкова ли е много това? Само 6 години!


Тагове:   Много,


Гласувай:
8



Следващ постинг
Предишен постинг

1. panazea - Аз имам горчив опит !
30.04.2010 15:07
Единият ми син тръгна няколко месеца по-рано на училище! Изтормози се! той искаше да си конструира - те го караха да стои мирно и да учи на изуст глупави стихотворения! Завърши първи клас без да може да чете! Учителката вика: Вие ще си го научите! Ами тогава за какво ходи на училище? В часа по гимнастика ги събличаха голи през октомври и той се разболя от пневмония! И още дълъг списък мога да напиша за това :Защо децата НЕ бива да тръгват преди 7 години на училище! И няма какво да ми се фукат разни мамички със своите генийчета! Психиката на децата се похабява и по-късно те изостават!
А моят син завърши инженер!
Аз съм против ранното профилиране на децата, защото от тях става всичко и не трябва тяхното развитие да се спира с измислени програми!
Децата са различни ! Трябва да узреят ! Защото после какво ги чака!
Привет за теб !
цитирай
2. panazea - Поздрав за теб!
30.04.2010 15:49
http://www.youtube.com/watch?v=38PxLD5kVFI&feature=related
цитирай
3. sparotok - пази Боже
30.04.2010 21:42
Не случайно има поговорка - Пази Боже от глупави хора!

Отнемеш ли детството на едно дете, белязваш го за цял живот. Лошото е, че ограничените управници не са в състояние да проумеят това.
цитирай
4. rpatel - Да. Аз бях от децата "гений...
01.05.2010 11:14
Да. Аз бях от децата "генийчета" :-)) Научих се да чета още на 4, обаче това си имаше и лошата страна. В 1 клас ми беше скучно! И все разсейвах приятелчетата си. А и майка ми беше от амбициозните, след училище-Алианс, плуване... и беше направо ужасно! Тичах от едното място на другото и нямах време да си поиграя! Добре, че и най-добрата ми приятелка и съученичка ходеше и на Алианс, че бяхме заедно по цял ден, обаче много завиждахме на другите, които след училище си играеха на вън. А бяхме вече на 6. Ами ако още от 4-годишни ни бяха подложили на това? Ужас! Поне първите 5 години си ги изживяхме както трябва. С игри, бели и много смях. Децата имат нужда от детство! И съм си обещала, че ако един ден имам дете няма да го побърквам с 10001 курса. Сигурно майка ми мислеше, че е за мое добро, но малко прекаляваше. А и да си призная, срам не срам, така и не научих свястно френски въпреки ходенето в Алианса. Така, че за какво е било цялото това нещо? Е, вярно, нямях време за глупости (според мама), но пък бях вечния аутсайдер в училище, защото вместо след часовете да съм със съучениците си в парка аз тичах на поредния курс. И в 4-5 клас почна много да ми тежи. Та все си мисля, че не си струва да изискваме и да натоварваме децата толкова много от толкова рано! Има време. После цял живот ще тичат и ще живеят по график! Благодаря за коментарите!
цитирай
5. andi2 - от 6/7 години е нормално ама аз си ...
03.05.2010 22:06
от 6/7 години е нормално
ама аз си мисля, че все пак нашите министри , си говорят ей тъй
Ако е сериозно , ще е поредното недоразумение
Не виждам , как учител ще може да прави нещо друго ,освен да си играе с тях
:)
Затова ------->>>>>>> не ми се вярва да стане , няма смисъл като идея
:)
цитирай
6. rpatel - Абсолютно си прав. На времето не ме ...
04.05.2010 10:11
Абсолютно си прав. На времето не ме приеха веднага това, което исках, а бала ми стигна само за детска педагогика. Цяла година съм учила за детска учителка и на практика съм ходила в детска градина, така, че смея да твърдя, че имам някаква представа какво можеш и какво не да очакваш от едно дете на 4. И отговорно заявявам, че не можеш да очакваш да стои мирно и да внимава в някакъв скучен урок! Така, че дори и да го нарекат училище, то по нищо няма да се различава от това, което сега правят учителките в детската градина. Играят си с децата, оставят ги да рисуват, от време на време научават по някоя детска песничка и толкова. Но дори и най-интересното занимание рядко привлича интереса им за повече от 15-20 мин.
цитирай
7. panazea - За децата трябва много любов и внимание!
05.05.2010 18:31
За да развиват своите способности!
Децата имат различни наклонности и те трябва да се поощряват!
Насила хубост не става!
Усмивки!
цитирай
8. rpatel - Напълно съм съгласна!
08.05.2010 12:56
Напълно съм съгласна!
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: rpatel
Категория: Лични дневници
Прочетен: 683098
Постинги: 284
Коментари: 1819
Гласове: 5816
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930