Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
28.05.2010 09:27 - Писна ми от тия мобилни оператори, ей!
Автор: rpatel Категория: Лични дневници   
Прочетен: 2212 Коментари: 8 Гласове:
5

Последна промяна: 28.05.2010 09:32

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg

То, че в България всеки гледа да те прецака, това е ясно, обаче мобилните оператори май са едни от най-добрите в това отношение.
Всичко започна преди няколко месеца когато помогнах на дядо ми да си купи нова батерия за GSM-ма. Е, докато чакахме да ни обслужат, се зазяпахме по витрините  с телефоните и дядо си хареса един модел. Тъй нар. телефон за възрастни хора с много силен звук и огромна клавиатура. До тук добре, купихме си батерията и си тръгнахме, но аз знаех, че дядо наистина има нужда от този телефон защото има проблеми с очите и най-редовно натиска неправилното копче. И само търсех повод да му го подаря. Е, повод се намери. През май дядо има рожден ден и аз много щастливо се запътих към магазина. Е, да, ама не. Нямаха го. Оказа, че е доста търсен модел и трудно се намира. И аз се заех с търсене. Във всеки магазин за мобилни телефони наоколо питах, в интернет гледах... на някой места знаеха какво търся, но го нямаха, на други не бяха и чували. Но най-накрая го намерих в едно представителство на М-тел. Момичето, разбира се, още от вратата почна да ме зарибява, че ако сключа договор телефонът ще ми излезе по-евтино и т.н. и т.н. и т.н., обаче дядо си има СИМ карта, договор не му трябва, а и на никой от нас не му трябва и накрая все пак успях да убедя продавачката, че ми трябва само апарата. Е, намуси се, ама го преглътна. А всъщност аз трябваше да се муся, защото цената без договор е точно 2 пъти по-висока. Ама какво да правиш преглътнах го. Платих, написахме гаранцията и си тръгнах. Прибрах се вкъщи и реших да си разгледам покупката и познайте какво е написано с много ситни букви (и милата продавачка, разбира се, не го спомена): Продуктът е кодиран и може да работи само със СИМ карта на М-тел! Е, тука вече ми причерня. Не стига, че вместо 50 и няколко лева дадох 120, не стига, че трябваше да изтърпя това непрекъснато дуднене за това колко ще е готино, ако си сключа договор за 2 години и какви програми предлагали и нямало как да откажа и ... ами накрая да ми се налага да давам пари за разкодиране или искам или не, да купя нова сим карта на М-тел. Ама дядо си има СИМ карта на друг оператор. Ползва си я от години, всичките му познати и приятели му имат номера, не си е работа сега да я сменя. Освен това, аз хич не съм доволна от услугите на М-тел и не случайно се отказах от тях още преди години (веднага след появата на Глобул). И каква стана тя? Какво стана с правото на избор? Ако знаех, че ще има ефект, щях веднага да звънна в Агенцията за защита на потребителя, защото това си е грубо нарушаване на правата ми на потребител. Един вид насила съм задължена, ако искам да си ползвам телефона, да използвам услугите на М-тел. А и ОК, да решим, че си купя тяхна карта, обаче замина за чужбина (примерно, де). Какво правим? Трябва да си купя нов апарат и за чужбина ли? Защото този е кодиран и работи с М-тел, а в Италия, Испания или къде ще заминавам М-тел няма. Или това пък е начин да ме накарат задължително да използвам роуминг. Нищо, че ще ми излезе много по-евтино братовчедка ми да ми даде резервната си СИМ карта!
Ей, бясна съм. Дядо трябва да си получи телефона утре, а аз дори идея си нямам колко още пари ще трябва да платя за удоволствието, по-скоро грешката, че съм влязла в магазин на М-тел. И сега днес следобеда ще ходя да видя ще го разкодирам ли, нова карта ли ще купувам... изобщо какво ще правя.

 Просто взе да ми писва от тия мобилни оператори!




Гласувай:
5



Следващ постинг
Предишен постинг

1. dianatrg - Кодирането на телефоните е свет...
28.05.2010 10:09
Кодирането на телефоните е световна практика...
цитирай
2. rpatel - Да, но предполагам, че винаги имаш ...
28.05.2010 10:20
Да, но предполагам, че винаги имаш избор дали да си купиш кодиран телефон или не. А тук се оказа, че избор нянам. Освен това, след като ми продават апарата на двойна цена от посочена ако сключиш договор, нямам ли поне това право да получа некодиран телефон. Или М-тел са толкова велики, че не могат да продават некодирани телефони и ако искам такъв задължително трябва да си го купя от някое малко квартално магазинче, където я могат да ми гарантират качество, я не. Е, пишат ми някаква гаранция, ама едно е да си го закупил в център на М-тел, друго е да си го купил в магазинчето на бай Иван. А и в моя случай, аз бях готова да го закупя при бай Иван, ама просто го нямаха. И жената, между другото от години работя с нея и почти всичките ми телефони са закупени от там, просто ми обясни, че не може да ми гарантира, че ще ми намери такъв телефон в близката седмица. Е, какво правим в такъв случай? Купувам на дядо нещо друго? Примерно риза? Ама той ризи си има.
цитирай
3. benoa - Мтел
28.05.2010 10:53
са мобилен оператор, не продавачи на мобилни апарати :)
повечето хора са запознати, че мобилните оператори (Глобул също не правят изключение) кодират апаратите.
малки, ГОЛЕМИ, буквите с предупредителния надпис ги има, така че и там няма къде да мъркаш. майка ми така плати 160 лева неустойка към виваком, и не стига, че не и върнаха и стотинка, ами ще я съдят, че (разгневена от отношението и убедена в правотата си) не е платила последваща сметка за телефон :/
така че - за бога братя, четете :)
цитирай
4. rpatel - Добре де, а тогава за какъв бяс я в...
28.05.2010 11:01
Добре де, а тогава за какъв бяс я въведоха тази услуга за пренос на номера. Точно за да има клиента избор да се възползва от някоя по-изгодна оферта на друг оператор. Обаче, не. Като си с мобилен телефон от дадена компания ще... супата. А и за сведение, не всички телефони на Глобул са кодирани. Клиент съм им от няколко години и по този повод преди 1 година ми подариха мобилен телефон за Коледа (условието беше да им остана клиент поне за още 1 година). Дадох го на мъжа ми, но той има карта от Виваком. Е, телефонът си работи перфектно. Т.е. не е бил кодиран. Тогава защо някой да могат да продават некодирани телефони, а други не? Извинявай, ама при това положение, М-тел губят, защото втори път аз в техен магазин няма да вляза, но за сметка на това, техни абонати ще могат да си купуват некодирани телефони от Глобул. Въпрос на политика. Обаче аз като клиент винаги ще се ръководя от собствените си интереси, а не от интересите на М-тел, Глобул или Виваком.
цитирай
5. panazea - Ето групата във фейса ,
28.05.2010 22:21
където публикуваме!Тя нараства!
Ако искаш включи линк от твоя постинг!
http://www.facebook.com/group.php?gid=122177924459147
Вече преминаваме към дела!
Днес имаше радиопредаване за протеста на потребителите на тези"Услуги".
Поздрав , момиче!
цитирай
6. rpatel - Благодаря! Нямам регистрация във ...
30.05.2010 09:57
Благодаря! Нямам регистрация във файса, обаче направо ми писна от тези! Не стига, че плащаме най-скъпите тарифи в Европа, не стига, че качеството никакво го няма, ама и допълнително гледат как да те прецакат ей с такива номера. Много обикалях и наистина такъв модел телефон се предлага само в М-тел и това просто не ми дава никакъв шанс. Или купувам телефона и карта от тях или... супата! Е, извинявайте, ама какво стана с правата на потребителите?!
цитирай
7. voinyt - SAMOTNIQT_VOIN
30.05.2010 18:21
Това е практика в цяла Европа. Купуваш телефон на договор- няма проблеми, кодиран,евтинджос. Купуваш го за предплатена карта, няма проблеми- кодиран, тройна/четворна цена. Искаш го свободен за всички оператори- няма проблеми, ама трябва да си го купиш във някоя верига магазини, която работи със всички оператори, щот в специализираните магазини на даденият оператор такива принцино или не се продават или са само стари моели. И да, разбира се- свободен- още 3/4 пъти по скъп. Това е. Не се оплаквай, просто е /явно/ нова практика в Бг и не си знаела. Сама си се прекарла, няма как.
цитирай
8. rpatel - Абе, че сама съм си виновна така е, ...
31.05.2010 11:39
Абе, че сама съм си виновна така е, като не ми мина през ума да попитам, ама в този случай нямах избор, защото изобщо не намерих този модел да се продава другаде освен в центровете на М-тел. Явно само те го внасят. Иначе бях готова да го купя от другаде, защото както споменах аз никога не съм била в добри отношения с М-тел, още от времето когато нямаше други оператори и баща ми, след като му подариха мобилен телефон иска или не им стана абонат. Обаче не бяхме доволни от съотношението цена-качество. Но както и да е, това са стари истории. Но оттогава в магазин на М-тел не бях влизала и чак сега след като обиколих де що се сетих магазини за мобилни телефон, като се почне от малките магазинчета тип "бай Иван и семейство" и се стигне до Германос и центровете на Глобул и Вивател, е тогава като за последно реших и да проверя в М-тел. И, чудо, имаха го! Е, при това положение, как да не го купя? Та така. От една страна, да, виновна съм, че съм влязла в М-тел, от друга, ако имах избор нямаше да го направя! За това става въпрос. Че в България, има твърде много монопол. Или купуваш от мен или не купуваш въобще, защото го няма другаде! Това ме ядосва, а не толкова фактът, че телефонът е кодиран. Ще платя да ми го разкодират и готово.
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: rpatel
Категория: Лични дневници
Прочетен: 678241
Постинги: 284
Коментари: 1819
Гласове: 5816
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031