Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
31.03.2011 11:59 - Viva Italy! 3
Автор: rpatel Категория: Лични дневници   
Прочетен: 3429 Коментари: 8 Гласове:
13

Последна промяна: 31.03.2011 12:06

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
Отново е 6 и алармата ми пак звъни, но този пък съм по-организирана от предишния ден, тъй де, свиква се. Ставаш, обличаш се и около 7 заедно с куфара си долу за закуска. Следва пътуване до Флоренция. Ах, Флоренция! Градът на Данте! Поредния паркинг и разходка пеша до поредната катедрала (по дяволите, колко съм тъпа, забравих и името!). Тук се срещаме с местната си екскурзоводка, българка, която живее в Италия повече от 40 години и въпреки всичко говори прекрасен български, освен това има страхотно чувство за хумор и не спира да ни разсмива. Влизаме в прочутата катедрала, в която са погребани или поне имат мемориални плочи, много от най-великите италианци. Като се почне от Данте (гробницата му обаче е празна, както знаем той е починал в изгнание, но в знак на почит към именития си съгражданин флорентинците са му построили гробница) и цяла плеяда известни личности, ако не греша Микеланджело, Леонардо (за него не съм сигурна, че е погребан там), Бокачо...на където и до погледнеш си заобиколен от красивите надгробни паметници на тези велики хора и снимах, снимах, снимах... след като най-накрая екскурзоводката успя да изведе прехласналата се група от там, последва приятена разходка из града. Беше ни показана фалшивата къща на Данте (истинската му къща изгоряла в пожар още през XIV в., но през XIX в. в интерес на туризма, някой се сетил да обяви една стара къща за къщата на Данте), но пък църквата където е погребана Беатриче си съществува и си е съвсем истинска (вярно реставрирана). Следват още много забележителности (твърде много са за да ги изброя всичките). След това ни беше показана още една катедрала. Санта Мария дел Фиоре (моля да ме извините, ако не съм изписала името й правилно, но мисля, че така се наричаше). Показаха ни я отвън. След религиозния център, следваше политическия център на стара Флоренция, където в прочем се намира и прочутата галерия Офици. Тук екскурзоводката ни повери на един свои колега, който се зае да ни показва съкровищата на галерията. Ако ви кажа, че това място може да се сравни само с Лувъра, ще ми повярвате ли? Въпреки невероятната умора, направо се разтреперих от вълнение пред оригиналните (!!!) картини на Микеланджело, Донатело, Рафаело, Ботичели (вкл. и прочутата "Раждането на Венера"). За съжаление снимането беше изрично забранено. Следваше свободно време до вечерта, което използвахме да хапнем (пак пица, разбира се, този път в истинска пицария каквито има и тук), да се разходим по Понте Векио (стария мост на глада на който се намират златарските магазини. Ех какви бижута имаше там! Ама не ми бяха по джоба, за това вече на връщане, по моста си купих чифт ефтини обици от една сергия. Вярно, някаква ламарина са, но нали са купени на прочутия мост. :-))) След това се върнахме обратно за да разгледаме Санта Мария и да посетим прочутото прасенце. Това е статуята на едно прасенце (да, бе, цял глиган, ама в знак на уважение го наричат прасенце), за което се смята, че изпълнява желания. Трябва само да го пипнеш по зурличката и да хвърлиш монетка (в резултат зурлата му е изтрира и блести). Няма нужда да казвам какво си пожелах, нали? :-)). След това, според съветите на една приятелка, която беше ходила във Флоренция, ядохме сладолед, защото "там правят най-хубавия сладолед в цяла Италия!". Сладоледът наистина беше хубав. А после се върнахме при "Санта Мария" за да я разгледаме от вътре. Срещу 6 евро можеше да се качиш и на камбанарията, но бяхме толкова уморени, че се отказахме от това. А и 300 стъпала не са малко. И така, поседяхме в катедралата, после и на стъпалата отпред и когато слънцето взе да слиза ниско и да става хладно решихме да се поразходим, защото до срещата с останалите имаше около 2 часа. Най-накрая дойде време и за магазините. Ех! Какви неща има там! Какви чанти, какви обувки... жалко, че всичко е безумно скъпо, защото аз като една истинска Кари Брадшоу направо се влюбих в италианските чанти и обувки. Обаче, вече знам къде ще ходя на шопинг като забогатея. :-)) И така, неусетно дойде време да се отправяме към мястото за среща. Беше ми мъчно да се кача на автобуса, защото с това приключваше и нашата среща с Италия. Следваше едино дълго, дъло пътуване (ок. 1500 км) и на другия ден към 17 часа видяхме добре познатия ни силует на Александър Невски.
Ех, Италия! Върнах се преди няколко дни, а вече ми липсваш! Но рано или късно ще се върна отново там! Защото сърцето ми завинаги остана с теб! А и имам 3 неизпълнени неща. Не съм се возила на гондола, не се влязох във втория музей в Пиза и не се качих на камбанарията на "Санта Мария". А и голямата мечта е да видя Рим! Така, че определено трябва да се върна там отново и ако може за много повече от няколко дни.



Гласувай:
13



Следващ постинг
Предишен постинг

1. bizcocho - :) Ще идеш пак :)))
31.03.2011 14:10
:) Ще идеш пак :)))
цитирай
2. rpatel - От твоите уста в Божийте уши! Пож...
31.03.2011 14:44
От твоите уста в Божийте уши! Пожелавам ти и на теб да идеш! Много е красиво!
цитирай
3. hristo27 - Приятно изкарване!
31.03.2011 15:57
Приятно изкарване!
цитирай
4. makont - Здравей, пътешественико,
31.03.2011 17:54
видях, че вече си тук и предаваш прекрасните си впечатления. Ще видиш и Рим, сигурна съм, дано да видиш и много други прекрасни страни. Усмивки от мен и добре дошла!
цитирай
5. rpatel - Благодаря! Колко още неща искам да ...
01.04.2011 13:39
Благодаря! Колко още неща искам да видя...
цитирай
6. monaliza121 - Привет!
02.04.2011 17:55
Никога не можеш да забравиш Рим и Ватикана!
Разбирам те, защото и аз съм пленница на Рим и Флоренция.:))
цитирай
7. rpatel - Сигурна съм, че е така! За това сл...
04.04.2011 09:37
Сигурна съм, че е така! За това следващата ми цел е Рим, а в бъдеще Париж, Барселона, Египет...
цитирай
8. mamas - Чудесни разкази!
08.04.2011 13:43
Хайде, давай снимките! Нямам търпение!
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: rpatel
Категория: Лични дневници
Прочетен: 678237
Постинги: 284
Коментари: 1819
Гласове: 5816
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031