Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
04.12.2008 14:31 - Учители със средно образование?
Автор: rpatel Категория: Лични дневници   
Прочетен: 10673 Коментари: 42 Гласове:
0

Последна промяна: 04.12.2008 15:32

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg

Днес пак се вдъхнових от новините или по-точно от новината, че българското образование било стигнало да там, че да назначават учители, които не само нямат педагогическа правоспособност, но дори нямат висше образование.
УРА!!! Дани Вълчев си постави за цел да разсипе образованието и успя! И това е сега, когато все още са останали учители от старото поколение. Ами когато и те се пенсионират? На всички ни е известно, че младите и образованите хора няма да се съгласят да работят като учители. Да не са луди, при положение, че в някоя частна фирма ще взимат двойно и тройно по-големи заплати!
Е, какво стана сега? Когато учителите стачкуваха, те не стачкуваха само за заплати, но искаха и реформи. Ама цялото общество скочи срещу тях. Алчни били, некадърни били... е, не получиха нищо, обаче най-кадърните от тях напуснаха системата отвратени. Ако си мислите, че тогава учителите са били некадърни... ще видите какво ще е след 10 години! Когато децата ви ще се образоват от хората изкарали кратък курс по дадената дисциплина! Ама всъщност на някой пука ли му? Те хората, които искат ще намерят начин да си образоват децата. Пък другите и сега им е все едно дали децата им ходят на училище или не. И тогава ще настане голямата радост. Само чалга и Big brother! Че какво му трябва друго на човека! Хляб и зрелища! Ама това, че неможе да чете... ми много важно! Нали знае всички хитове на Азис! Е, ако това ни е голямата цел. Поздравления! Справихме се успешно! Съсипахме не само образованието, но и саботирахме бъдещето на децата си. Защото тези деца нямат да имат никакъв шанс да се измъкнат от това. Дори и да емигрират, какво ще правят на Запад? Без образование и без елементарна обща култура, едва ли ще имат шанс.  А и на Запад не те питат само какво си завършил, но и какво умееш. Защото, диплома можеш и да си купиш, но знания не.
Ама вие продължавайте да обяснявате как учителите са виновни за всичко, че дано прогоним и последните свестни учители! Какво са седнали да губят времето на децата с глупости! Ще им преподават! Вместо да ги изведат на кафе, те седнали да им пълнят главите с ненужна информация! Ужас!



Тагове:   образование,


Гласувай:
0



Следващ постинг
Предишен постинг

1. rpatel - Не знам, може! Аз съм завършила п...
04.12.2008 14:37
Не знам, може! Аз съм завършила преди 8 години и тогава всичките ми учители все още бяха висшисти. Просто преди малко го прочетох в dnes.bg и се потресох. Значи вече за секретарка искат висше образование и западне език, обаче всеки със средно образование и изкарал някакъв курс може да преподава. Похвално!
цитирай
2. stealth - Даниел
04.12.2008 14:40
Даниел има вид на тинейджър в тежък пубертет.Освен да подскача с ученици,да играе тенис на маса и да се прави на пораснало момче,той знае ли ,че е и министър?
цитирай
3. rpatel - Точно това е проблемът. Че една с...
04.12.2008 14:45
Точно това е проблемът. Че една секретарка взима 2-3 пъти повече от хората, които трябва да образоват новото поколение. Е при това положение, колко човека ще предпочетат работата на учителя? Май не са много. А, ако вие наистина сте на такава възраст, значи сте от поколението на баба и дядо и сте учили по времето когато наистина е имало Учители! Баба ми с умиление си спомняше за хората, които са й преподавали, нищо че бяха минали повече от 60 години от тогава.
цитирай
4. mitternacht - ...
04.12.2008 14:52
хехе и секретарката не яде бой :)) Може да яде други работи :)
Поамериканчихме се ;)))))))))) Сега ще сме от прости, по-прости :)
цитирай
5. radalia - Аз съм от напусналите.
04.12.2008 14:52
Вярно година преди въпросната стачка.
Една голяма част от подбудите ми да напусна беше все по-нарастващото безхаберие.
Какво да кажа освен, че се радвам, че синът ми завърши средно образование...
цитирай
6. palitra - Учителка съм и ме боли...
04.12.2008 14:54
Не съм престаряла,на тридесет и няколко съм.Работя в училище от 20-годишна.Обичам децата и професията си,но се уморих.Време е да се ориентирам в друга сфера,докато все още мога.В училище е ад.Наистина са останали само предпенсионери,които са съвестни и няма къде да мърдат на тия години.Учителите нямат права,само децата.Писна ми да гледам клипчета по медиите как учител посяга на ученик и освиркания,естествено е учителят...Преди това обаче ученикът е напсувал колегата или колежката и "ласкаво"е използвал думичките пед.л или к..ва.Красота!И цялата вина се хвърля на учителите.А родителите и г-н Вълчев си спретват седенки.Жалко за децата ни...
цитирай
7. rpatel - Да, в това отношение съм напълно ...
04.12.2008 14:56
Да, в това отношение съм напълно съгласна с вас. Проблемът не е от вчера и никой не очаква чудеса, но бях потресена от поведението на г-н Вълчев по време на учителската стачка. Да, може би не всички искания на учителите са били справедливи, но неговото поведение беше просто обидно. Колкото са висшето образование, е това е друга тема. Наистина и там проблемите са много, но и студентите имат по-голям избор. В крайна сметка, който не е доволен от качеството на образованието предлагано в нашите университети, винаги може да кандидатства по някоя програма и да замине с пълна или частична стипендия за чужбина. Докато какво могат да направят родителите на едно дете в 5 клас, примерно? Да го преместят в съседното училище, където ще е пак същото.
цитирай
8. rpatel - Ох, ако си 82 набор, значи сме връ...
04.12.2008 14:57
Ох, ако си 82 набор, значи сме връснички! Е, в такъв случай аз съм била от щастливците, които са нямали учители със средно образование.
цитирай
9. linats - Мисля че малко се бъркаш.....
04.12.2008 14:57
Мисля че малко се бъркаш, точно ние като учихме по голямата част от учителите ни бяха без висше образование (говоря за основното училище), повечето бяха с полувисше. Тогава настанаха големи съкращения и значителна част от тях започнаха да доучват за висшисти, за да не си загубят работата. Не е толкова важно образованието ти, а каква ти е нагласата към работата и децата.
цитирай
10. rpatel - Така е. Ако имаш знанията и най-вече ...
04.12.2008 15:03
Така е. Ако имаш знанията и най-вече желанието да работиш всичко ще е наред. Но лошото е, че хората със знания нямат никакво желание да работят като учители. По обясними причини. И остават хората пред пенсия или тези, които просто немогат да вършат нищо друго. А на тях или нервите им отдавна са изхабени или просто са вечно недоволни заради ниските си заплати. И се стига до неприятни моменти.
Пак казвам, изглежда аз съм била от щастливите. Повечето ми учители бяха доста възрастни, но пък имаха нагласата и желанието да работят като учители.
цитирай
11. rpatel - До dvd
04.12.2008 15:19
За съжаление е точно така. Или имаш пари и изпращаш детето си в някое частно училище или го записваш в кварталното такова и се примиряваш, че след години ще има някаква диплома и никакви знания. А средния вариант, но и той е свързан с пари е да запишеш детето в кварталното училище и после да плащаш за частни уроци. Но и това не си е работа. В крайна сметка образованието е за всички, а не е някаква привилегия за децата на богатите.
цитирай
12. roy - Точно, ясно и вярно. Рптел, бях б...
04.12.2008 15:22
Точно,ясно и вярно.
Рптел, бях бесен когато завърши стачката на учителите, защото се подиграха на хората на които разчитаме да научат децата ни на нещо ценно.
Да си учител е нещо много отговорно ,сложно и най-важното неблагодарно.Защо ли? Защото, учителския труд е трудно забележими проследим.Резултатите идват с голяма закъснение ,някалко години.Ако един учител взима заплата по-малко от 1500лв. то ние ,обществото въобще нямаме право да изискваме каквото и да било от него.
Създавайки мотивация се създава и среда за взискване и подбор.Няма ли мотивация - нищо не става.
Няма какво да говорим за програми, стратегии и реформи когато по въпроса за мотивацията не е започнало дори да се мисли!
цитирай
13. rpatel - Точно затова в скъпите частни уч...
04.12.2008 15:29
Точно затова в скъпите частни училища по света поддържат специални регистри, в които вписват имената на бившите си възпитаници, които са постигнали нещо в живота си. И се гордеят много, че господин Х, които е световно известен хирург, примерно, е бил техен ученик и те са допринесли за неговия успех, давайки му основата върху която той да гради. Кога ли и в България ще имаме такива регистри? Май няма да е скоро. Защото там хората знаят колко е важно образованието и ценят труда на учителите. От своя страна пък бившите възпитаници, се гордеят, че са завършили даденото училище.
цитирай
14. artanis - rpatel,
04.12.2008 15:37
зная, че искаш или секретарките да взимат по-малко от учителите, или заплатите на учителите да бъдат увеличени от държавата така че да бъдат по-високи от тези на секретарките. За съжаление нито едно от двете не може да стане.

Аз изобщо не съм почитател на централизираното държавно образование. Предпочитам образователната система да се състои от:

* чисто частни училища
* частни училища финансирани от неправителствени организации, като например католическата църква
* местни училища финансирани от ДДС събрано на местно ниво

Междувременно добрите учители винаги могат да работят като частни учители. Тогава отношението им ще бъде директно с децата и родителите им, без държавата като посредник.

поздрави:
цитирай
15. rpatel - Да, идеите ти определено са инте...
04.12.2008 15:42
Да, идеите ти определено са интересни, обаче каква католическа църква в България? Всъщност, някога наистина е имало нещо такова. Преди 1944 г. в България е имало тъй нар. колежи, които са отговаряли на нашите гимназии. Но това е минало и не знам дали сега е възможно да се възстанови. А и за да се изпълнят идеите ти на практика трябва да има желание от страна на министъра на образованието, а както всички забелязваме той няма никакво желание да се заеме със сериозни реформи.
цитирай
16. thomas - @rpatel
04.12.2008 16:05
Няколко пъти пишеш НЕЗНАМ. Извинявай, ама твоите учители с какво образование са били!? А ти? Въпросът изобщо не е в образованието, а в това какво от него е останало в теб...

@artanis
Вземи си я заври тая католическа църква някъде на тъмно, ако обичаш! Заради нейната мила намеса, която не се отличава много от онази на мюсюлманите в някои отношения, светът се напълва с все повече хора с мироглед, нямащ нищо общо с реалността. И между другото защо пък католическата, а не православната, а? Само защото ти си католик!? На църквата изобщо трябва да й се забрани да се намесва в каквото и да е в едно съвременно общество!
цитирай
17. rpatel - До thomas
04.12.2008 16:31
Благодаря! Грешки се допускат, но могат да бъдат поправени, обаче злобата е нелечима.
цитирай
18. thomas - @rpatel
04.12.2008 16:33
Грешки се допускат. Точно затова казах, че ти няколко пъти го написа с грешка, което показва, че централният процесор го е подал така. Иначе, колкото и да ти е странно, принципно споделям написаното в поста ти. Но с това просто изцапа на метеното, а с фръцването - да не говорим.
цитирай
19. rpatel - Това го казах не заради забележката ...
04.12.2008 16:36
Това го казах не заради забележката ти към мен, а зарди това, което си написал за artanis. Всеки има право на мнение и дори и да не го споделяш, не е редно да нападаш хората толкова грубо.
цитирай
20. rpatel - Така е. Не дипломата те прави добър в ...
04.12.2008 16:41
Така е. Не дипломата те прави добър в дадена област, а уменията, които имаш. Обаче без да имаш поне елементарни познания в дадената област няма как да стане. А от написаното разбрах, че те назначават хора без почти никакви познания. За учители по английски взимали хора изкарали курс! Ако са завършили английска гимназия, би могло да се приеме, но курс?!
цитирай
21. moonsong - :(
04.12.2008 17:04
Ах! Обичам си учителите, които ми преподаваха в гимназията! И сега като ги гледам - нещата вървят на много зле. То е ясно, че не заслужават...
Но ако имам избор - бих си отгледала децата накъде далееееч от тук! Не че това е гаранция че ще станат свесни хора, но поне ще имат повече шанс от тук, където във всяко 2-ро училище децата вместо да се учат на стихотворения се учат на последната псувня който някой си там е измислил... Не е само министъра скапан - цялото правителство е прогнило. А където държавата там и училищата с нея... :(
цитирай
22. artanis - rpatel
04.12.2008 18:36
При децентрализирана образователна система няма да има нужда от министър на образованието. Служителите в министерството може да се съкратят, сградата да се продаде, а в последствие да се намалят данъците.

thomas,

Хайде без обиди на религиозна основа.

приятна вечер:
цитирай
23. thomas - @artanis
04.12.2008 18:56
Това не са обиди на религиозна основа (щяха да са, ако ти казвах това от гледната точка на някоя друга религия). Но ограничаването на ролята на религиите е нещо като войната срещу терористите. Може и да изглежда несправедлива за някои, но се прави за общото добро. Приятна вечер :-)
цитирай
24. thomas - @turbo4
04.12.2008 20:18
Е така де - все някакъв вид талибани ще излязат! :-) А за да не стане това, не трябва да се допуска църквата да финансира образователни институции. Никоя. Не само мюсюлманската.
цитирай
25. artanis - turbo4
04.12.2008 20:26
То има и католически университет на Милано, но там не се преподава религия, нали.

Ставаше въпрос за "безплатно" образование за тези, които не могат да си позволят частно училище. Безплатното е в кавички, защото все някой трябва да плати за него.

В момента не ми харесва, че заради "общото добро", аз плащам за една система, която не одобрявам и която очевидно не работи.
цитирай
26. thomas - @artanis
04.12.2008 20:34
И на бас, че в католическия университет в Милано името на Дарвин не се произнася с уважението, което му се полага :-) А "безплатното" образование, което предлагаш, е като рекламата - и тя е безплатна, но налага ценностите на този, който я плаща, а и на практика контролира и останалото съдържание на медиите. От друга страна мога да се съглася, че католическата църква не проповядва някакви негативни ценности, та в някакъв смисъл може да играе полезна роля, но все пак тласка хората много встрани от истината.
цитирай
27. prone - do 33
05.12.2008 08:28
Госпожо, аз съм удивена от стила ви, допускате елементарни правописни грешки в пет изречения, е, кажете ми, как сте преподавала близо 30 години, и моля ви, не го приемайте лично, но смятате ли за редно едно и също уважение да се прилага към различно компетентни експерти?
Моята майка е учител с малко по-продължителен стаж от вашия, и аз не си спомням дори и в неформална обстановка да си е позволила макар веднъж да не спазва правилата и изискванията на българския език.
Съжалявам, ако някой ще се засегне от коментареа ми, но смятам, че щом претенциите ни са високи, значи адекватни на тях трябва да бъдат и квалификациионните ни аргументи.
Аз лично не бих се доверила на некомпетентен преподавател да се грижи за учебната подготовка на моето дете.
И, моля, нека тук не отваряме скоби от типа на "кому е грижата за образованието - дали на учителя, или на родителя" - ами вижте, ако аз имах качествата и ценза на учител, щях да съм полезна именно като учител. И щяха да са насочени към мен изискванията ми за качеството на образованието, което детето ми получава, и за което, между другото, отиват част от данъците, които плащам.
Пак апелирам към прецизността ви, когато си служите с великолепния български език.
Виждала съм чужденци, които го владеят и прилагат много по-качествено от доста българи, за беда.
Лек ден и благодаря за трибуната.
цитирай
28. siikastation - ===
05.12.2008 11:20
Учителите стачкуваха за заплати, реформите бяха камуфлаж.
цитирай
29. rummi - много високо са вдигнали летвата
05.12.2008 14:10
защо средно? не може ли с основно и курс за квалификация?
цитирай
30. roniabg - много малко са хората,
05.12.2008 15:13
които осъзнават остротата на проблема със западащото образование у нас. за съжаление министър вълчев никога не е бил сред тях. честно казано, от първия ден на мандата му се чудя какво търси този меркантилен тип в тази сфера. демонстрираното от него бюджетно-икономическо мислене е извън всякакъв контекст. на това отгоре той мрази учителите, страни от децата и нехае за резултатите - говорим за истинските резултати, а не нагласените високи оценки от матурите.

не е нужно човек да работи в "просветата", за да усеща по пренебрежителното отношение на тази арогантна персона, че държавна политика за образованието има и тя се води от мотото: "надолу и назад".

абсолютно си права за всичко в поста си. няма тук "запад" и няма "изток" - без образование отиваме в най-долнопробното риалити на света. само че там елиминациите ще са фатални. при това не само за участниците.
цитирай
31. elfieta - И аз като работещ учител да кажа нещо ...
05.12.2008 17:51
И аз като работещ учител да кажа нещо по въпроса...имам 6г. стаж като учител и другите 5г. са общ стаж преди това. Заплатата ми до преди два месеца беше меко казано смешна...взимах със 100лв повече от циганката дето мете улицата....смешно и печално! сега ми я увеличиха и вече основната ми заплата е 470лв. + 10% за стаж...сметнете колко взимам като ми вземат данък, осигуровки и какво ли не още ... 400лв трудно ги взимам чисти. Високи заплати взимат учителите с 35г. трудов стаж, ако са магистри и имат всички тъпи курсовеи ПКС. А аз понеже съм "без стаж" немога и тия курсове да карам, нямам право още. Ще си чакам ад стана на 50 и тогава току виж съм ги изкарала :)Тая наша държава нищо не стува, камо ли образованието ни...трагично е. Никой луд няма да дойде да работи с деца и да носи отговорност за тях като взима тие жалки суми. Ако и мъжът ми е учител и е без стаж, ако сме с две деца сме обречени да водим някакъв жалък живот...
цитирай
32. guinness - нали става дума за учители по чужди езици и информатика?
05.12.2008 20:08
точно за тези предмети какво толкова като нямат висшо? по-важно е да имат подход към децата и усет за преподаване.
цитирай
33. tota - За да си педагог
05.12.2008 20:58
е по-важно да имаш призвание и талант, но и образованието е от значение.
цитирай
34. guinness - по чужди езици
06.12.2008 01:40
можех да преподавам след като завърших гимназията. Както направиха някои от съучениците ми. Явно и преди е било възможно да си учител без висшЕ образование

А по информатика в седми клас какво има да ги обучаваш? те знаят всичко :))))

По въпроса за финансиране от църквата - в Африка има мисионерски училища. Без финансиране от църквата/дарители нямаше да ги има. Не виждам вредата от тях, само ползата.
цитирай
35. thomas - @guinness
06.12.2008 18:33
Ползата е ясна. Вредата обаче е в мирогледа, който църквата гради у онези, чието образование плаща. Както знаеш, който плаща, той поръчва музиката. С религиозно образование няма как да стигнем звездите, образно казано (ако това изобщо може да се приеме за наша цел).
цитирай
36. nakom - Само едно не можах да разбера
07.12.2008 12:25
От кога в България, "образование" означава "квалификация" .Защото "ние сме висшисти", не означава автоматично "ние сме умни", или "ние сме способни да преподаваме".Или чета фразите на някой, завършил "вишо", и то от това "вишо", за което приемен изпит е най-ниските критерии, и се завършва с безрбой компромиси и ниски изисквания.Защото точно това е педагогиката в момента.Един колеж "полувисшо" образование, е напълно достатъчен за да преподаваш десетки години, един наизустен материал.Защото точно това е учителската професия.Останалото е желание, което на 90% от учителите в момента липсва.Не че не ги разбирам за което.
цитирай
37. guinness - Това е така nacom. И темата се е разгръща далеч извън обсъжданата статия :)
07.12.2008 13:14
Първо - самО по себе си образованието не е достатъчно, за да си невероятен учител
Второ - висше такова не е нужно, за да се преподава по точно тези дисциплини. Преподаватели по чужди езици и информатика със средно образование е имало и преди. Не виждам как това ще осакати доживот който и да е ученик.
цитирай
38. teachme - За учители по езиците...
07.12.2008 13:33
... не е задължително висшето образование по специалността, каквато е и ситуацията в момента. В училищата е пълно с т.нар. "нередовни учители", каквато абсурдна "квалификация" има само в образованието! Много жалко, нали!
цитирай
39. guinness - "нередовни учители" сигурно е разговорно все пак :)
07.12.2008 14:40
Жалко е, наистина. Но е по-малкото зло. Все пак е безплатно обучение по език, което дете иска - ще учи. Което не иска/не може - и най-магьосническият педагог да му се предостави няма да научи кой знае какво...
цитирай
40. teachme - quinness
07.12.2008 18:18
никак даже не е разговорно, терминът си съществува съвсем реално по документи...вече и в моята трудова книжка. Миналата учебна година преподавах АЕ от 1-8 клас и понеже повече от 50% от часовете бяха в среден курс, а дипломата ми за ВО е за начален учител по АЕ, на фишовете ми за заплата и в тр.кн. остана като лош спомен написаното "нередовен учител", а иначе съм си съвсем редовна :)))
Карай...тази година вече не съм в училище...и много съм си добре. Само дето малко ми липсват дечицата...
цитирай
41. guinness - teachme, явно си обичаш работата.
08.12.2008 15:50
защо не направиш частна група? Вероятно бюрокрацията ще е трепач, но... наемаш зала в някое читалище, пускаш си обявки и преподаваш. Първо сигурно регистрираш фирма, за да си съвсем "редовна" :)
цитирай
42. teachme - Ха-ха-ха...
08.12.2008 22:54
много благодаря за предложението, но засега ще си остана с частните уроци и преподаването в езиков център:)
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: rpatel
Категория: Лични дневници
Прочетен: 683237
Постинги: 284
Коментари: 1819
Гласове: 5816
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930