Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
09.12.2008 09:42 - Ученици на 4
Автор: rpatel Категория: Лични дневници   
Прочетен: 951 Коментари: 4 Гласове:
0



Нямам идея защо, но напоследък се вдъхновявам все от теми свързани с образованието. Сега пък се изумих от новината, че във Великобритания децата ще да тръгват на училище още на 4 (!) години, защото така щели да бъдат по-добре подготвени за университета. Малко странно ми звучи това. Ако някой иска да учи и да научи нещо, той ще го направи, но ако няма желание дори и да го мъчат 20 години пак нищо няма да се получи. А и в крайна сметка, Великобритания не е България и там процентът на хората, които учат висше образование не е 90 както тук. И не съм сигурна дали заради тях си струва цяли поколение деца да бъдат лишавани от детство. Защото освен, че щели да тръгват на 4 години на училище, програмата в началния курс щяла да бъде значително разширена. Според личното ми мнение това си е пълна глупост! Ако едно дете на 4 няма възможност да се радва на детството си, кога ще има шанс? И после децата съзрявали бързо, държали се по неподходящ начин и т.н. Ами ние насила ги караме да пораснат предварително. Още от малки ги товарим с отговорности и какво очакваме после? Нормално е, на 14 вече да се възприемат като възрастни! Но честно казано ми е мъчно за тези дечица. С това решение се унищожава детството им. И какво толкова фатално ще стане, ако тръгват на училище на 6? Просто ще имат още 2 години на разположение да се радват на живота, преди да станат част от системата от която няма да се измъкнат никога!




Гласувай:
0



1. lelya - Съгласна съм с теб, че децата трябва ...
09.12.2008 11:45
Съгласна съм с теб, че децата трябва да си изживеят детството, но знаеш ли кое ме впечатли в статията? Това, че имената на предметите започват с думичката "разбиране" - "математическо разбиране, научно и техническо разбиране, разбиране на хуманитарните, обществените науки и околната среда".
Ако сравним това с българското образование май няма нищо общо. Единствената дума широкоизползвана при нас е уча. Учителите казват - и да си научите уроците. На никой не му хрумва, че нещата не се учат, а се разбират, при нас ми се струва, че все още с пълна сила върви наизустявянето. Добре, че все пак въведоха тестовете.
цитирай
2. rpatel - Напълно съм съгласна. Тук децата не ...
09.12.2008 12:15
Напълно съм съгласна. Тук децата не разбират нещата, а ги назубрят дословно. И не само децата, за съжаление. В университета е същото. Имах колеги, които директно не разбираха нищо! Но пък имаха добра памет и така си изкарваха изпитите. И това ни е големият проблем. Децата не разбират нищо от преподавания материал, защото той е обяснен по твърде сложен начин, съответно им е скучно и нямат желание да ходят на училище. Според мен, от там трябва да се почне. Да се намери начин на децата да им е интересно, а не ученето да се превръща в безкрайно зубрене на неразбираеми неща, които ще бъдат забравени веднага! Защото на никого не му е нужно това после в живота. Работодателите искат от теб да знаеш и да можеш, а не да си зазубрил на изуст учебниците. Бях направо потресена, когато на една среща по проблемите на управлението на човешките ресурси в компанията, в която работех, директорката по човешки ресурси каза следното: Ама, аз неразбирам защо искат да стачкуват, в учебниците пише съвсем друго!!! Щях да падна! И това е директор човешки ресурси в една от най-големите фирми в България! Т.е. жената не е мръднала на крачка от нивото, на което е била в университета. В учебниците пише... да се чуди човек как не е натрупала поне малко практически опит и не е разбрала, че когато става дума за хора, нещата не винаги са точно както пише в учебника. Лошото е, че и децата в България се подготвят точно за това. Да вярват безрезервно на написаното в учебниците и на учителите, но не и да могат да мислят и сами да си вадят заключения.
цитирай
3. lelya - Да, трябва училището да стане пр...
09.12.2008 14:51
Да, трябва училището да стане привлекателно за децата и разбира се полезно. Зазубрянето на текстове може да стане и в домашни условия. Права си за всичко казано до тук и в университетите е същото, после няма кадри, няма гражданско общество. Ако децата не вярват безрезервно на учебниците и учителите ще започнат да задават твърде много въпроси, а няма кой да отговаря.
Приятен ден.
цитирай
4. hara73 - съгласна съм с теб ,защото....
09.12.2008 18:35
ще дам само един пример ,който съм изживяла лично . С брат ми имаме около година разлика във възръстта , аз съм по-голямата. Като тръгнах ,на училище искаше и той ,за да не му е скучно . Нашите го пуснаха и той се справяше много добре ,защото е умно момче ,но отам тръгнаха проблемите . Той беше нормален на ръст за възръстта си ,но по-дребен от останалите момчета в класа ,започнаха да го тормозят и бият ,е аз като по-голямата кака го защитавах и съответно понякога и двамата изяждахме боя. Според мен ,няма нужда да се бърза и да се отнема от детството , ще имат достатъчно време да пораснат .
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: rpatel
Категория: Лични дневници
Прочетен: 683299
Постинги: 284
Коментари: 1819
Гласове: 5816
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930