Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
14.04.2009 12:47 - За или против религията в училище
Автор: rpatel Категория: Лични дневници   
Прочетен: 803 Коментари: 2 Гласове:
0

Последна промяна: 14.04.2009 13:11


Откакто Яне Янев повдигна въпроса са принуждаването на ученичките, в някой училища, да носят забрадки в клас, по този проблем започна да се говори доста, затова реших, че  и аз мога да взема отношение. Като предварително заявявам, че това е личното ми мнение и нямам желание да го натрапвам на никого. Самата аз съм завършила училище преди доста години и нямам връзка със случая в Рибново.

Според мен, образованието в България е СВЕТСКО, което означава, че мястото на свещениците, ходжите и равините не е в училище. Като казах равини се сетих, че всички говорят за забрадки и кръстове, но никой не се сеща, че в тази държава живеят и доста евреи. Т.е. представете си какъв ужас ще настане в училище, ако представителите и на трите религиозни общности поискат техните деца да имат право открито да демонстрират религиозната си принадлежност в училище и да изучават вероучение и история на съответната религия. Това било довело до ненужно напражение. За това е най-добре изобщо да няма часове по религия под каквато и да е форма. А след часовете всеки да е свободен да носи каквито си иска дрехи и да посещава каквито си иска храмове. Познавам доста хора, които са наистина вярващи и редовно ходят на църква, но по никакъв начин не натрапват религиозните си предпочитание в офиса или на останалите си познати. Защо да не е същото и с децата? През деня, докато са в училище, да не натрапват религиозните си предпочитания, а след часовете, ако искат, да посещават с родителите си различни храмове и религиозни церемонии. В крайна сметка, живеем в свободна страна и всеки има право да вярва в каквото си иска, стига да не се опитва да натрапва вярата си на околните.

Колкото до изучаването на основите на  различните религии под формата на история на религиите, ами въпросът не е безинтересен, все пак религията е част от световната култура, но към преподаването на въпросната дисциплина трябва да се подхожда изключително внимателно, за да не се стигне до религиозни конфликти. Освен това, според мен, история на религиите трябва да се изучава едва в гимназията, не и по-рано. Защото е напълно безсмислено малките ученици да се обременяват с толкова много допълнителна информация. Но проблемът в случая е не само дали да се изучава, но и под каква форма, а и дали има достатъчно добре подготвени преподаватели, не духовни лица, които биха могли по един достъпен начин да обяснят на децата основите на няколкото световни релиигии без да се навлиза в подробности. Но това е проблем на министъра на образованието.

Самата аз съм изучавала история на религиите в университета и мога да потвърдя, че предметът е интересен стига да се преподава както трябва. За нас като историци беше от голямо значение да разберем каква е ролята на религията в човешката история. Не смятам, че едно 10 или 12 дете би имало нужда от чак толкова задълбочени познания по религия.

Но пак повтарям, това е лично мнение и решението си зависи от министъра на образованието.




Гласувай:
0



Следващ постинг
Предишен постинг

1. flatarok - Съгласен съм написаното от Вас. ...
14.04.2009 17:20
Съгласен съм написаното от Вас.Различното при мен е,че трябва да се изучава от 5 клас.Религията учи хората на добродетели.Вчера прочетох малко от библията за молитвата и останах учуден от простичкия смисъл,че трябва да сме добри ,да прощаваме ,да се молим и ако сме такива каквито Господ казва всичко ще се сбъдне.Само да го повярваме.
цитирай
2. rpatel - Самата аз също се моля редовно, но за ...
15.04.2009 09:44
Самата аз също се моля редовно, но за това заслуга има баба ми, а не училището. Просто с простички думи тя ме научи да вярвам, но изобщо не твърдя, че съм познавач на Библията или нещо такова. Просто отворих сърцето си за Бога, но пак казвам, това е мой личен избор и не ми е бил натрапен от никого.
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: rpatel
Категория: Лични дневници
Прочетен: 683270
Постинги: 284
Коментари: 1819
Гласове: 5816
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930